Sosyal Medya İpuçları

27 Feb
2017

1.Her Sosyal Medya Kanalı için Bir Plan Oluşturun

Plan yapmakta başarısız olursanız, başarısızlığı planlarsınız. Pek çok işletme bir strateji veya plan olmadan körü körüne sosyal medyaya atlama hatası yapıyor.
“Neden sosyal medyadasınız?” ve “Hedef kitleniz hangi ağlarda?” gibi sorulara cevap veremiyorsanız yeniden düşünmeniz gerekebilir. İhtiyacınız olduğunda kendinizin ve ekibinizin danışabilecekleri bir planı yazılı olarak hazırlayın. Sosyal medya planınız, aktif olmayı beklediğiniz her sosyal medya kanalı için mini planlardan oluşmalıdır.

Başlarken, aktif sosyal ağ sitesinin sayısını üç veya daha az tutun. Çoğu işletme, özellikle de küçük işletmeler, beş farklı sosyal medya hesabı oluşturup genellikle az veya hiç sonuç vermeyen vasat bir iş çıkarır.

2.Düzenli Paylaşım Yapın

Günde bir tane Tweet göndermek asla yetmeyecektir. Instagram ve Snapchat gibi bazı platformlar Twitter veya Facebook kadar hızlı hareket etmez, buda sıklıkta paylaşım yapmak zorunda olmadığınız anlamına gelir. Ancak yine de düzenli bir gönderi programı hazırlamanız ve tutarlı olmanız gerekir.

Bu, 1. maddedeki sosyal medya pazarlama planınızla bağlantılıdır. Bir anahatınız olmalıdır:

  • Her bir sosyal medya kanalında ne kadar sıklıkta yayın yapmayı planlıyorsunuz?
  • Ne tür bir içerik yayınlamayı planlıyorsunuz?

Takipçilerinizin muhtemelen yüzlerce, hatta binlerce kişiyi takip ettiğini unutmayın, o yüzden başka hesaplar kadar sık sık yeni içerik yayınlamıyorsanız, kaybolmak ve unutulmak kolaydır.

3. Paylaşımlarınızda Seçici Olun

Sosyal medyada ne paylaşacağını bulmak söz konusu olduğunda, kalite niceliği yener. Tutarlı bir şekilde içerik yayınlarken bu içeriklerin değerlide olması gerekir.

Kaliteli içerik şudur:

  • Kitlenizle alakalı olmalı
  • Kitlenize faydalı olmalı
  • Eğlenceli olmalı

Kaliteli yeni içeriği istikrarlı bir şekilde tedarik edebilmenin bir yolu, sektörünüzde veya yüksek kaliteli içerik yayınladığı bilinen özel sitelerin bir listesini oluşturmaktır. Ardından, güvendiğiniz ve sizi takip eden kişilerle güvenle paylaşabileceğiniz alakalı içeriğe sahip olduğunu bildiğiniz sitelerin en son yayınlarıyla dolu bir içeriğe sahip olursunuz.

4. Daha Fazla Görsel

Yapılan araştırmalara göre fotoğrafların paylaşım için en popüler içerik türü olduğunu gösteriyor.

Görüntülerin sosyal medya için en güçlü örneği Instagram ve Pinterest gibi sitelerdir ve bunlar öncelikle görseller tarafından yürütülür. Aslında, Instagram en çok katılıma sahip sosyal medya ağıdır. Hem Instagram hem de Pinterest’in çok fazla başarı elde edebildikleri tesadüf değildir.

5. Ölçüm ve Analiz

İşletmelerin % 40’tan fazlası sosyal medya geri dönüşlerini hiç takip etmiyor; bu nedenle yaptıkları herhangi bir şeyin çalışıp çalışmadığını bilmiyorlar.

Dikkat etmeniz gereken ölçümlerin bazıları şunlar olmalıdır:

  • Facebook’a erişim ve katılım
  • Twitter’da bahsedilme, izlenimler ve ziyaretler
  • Google + ‘daki görüntüleme ve aksiyonlar
  • LinkedIn’deki izlenimler, tıklamalar ve etkileşimler
  • Pinterest’deki izlenimler ve etkileşim
  • Instagram’da beğenme ve yorum

Bu metrikleri haftalık, aylık ve üç aylık olarak izlemelisiniz; böylece sosyal medya stratejinizde ne zaman ve ne gibi değişiklik yapmanız gerektiğini bilirsiniz.

Şimdilik ipuçlarımız bu kadar sizde kendi ipuçlarınızı paylaşmak isterseniz seviniriz.

Yorumlar