Sosyal Ajans Bireysel olarak proje, tasarım, yazılım üreten ve geliştiren deneyimli kişilerin bir araya gelmesi ile kurulmuştur.

Vizyonumuz, işinizi geliştirirken tüm online ihtiyaçlarınız için güvenilir bir ortak olmak.
Misyonumuz düşük giriş maliyetli sistemler ve yenilikçi şirket politikalarımız sayesinde şirketlere her adımda destek olmak.

Mail Listesi

Title Image

Markalar için sosyal medya önerileri

Sosyal medya çeşitli amaçlar için kullanılabilir. Sosyal satış, pazarlama veya müşteri desteği olsun, sosyal medya size hedef kitleye ulaşmak ve markanızı oluşturmak için mükemmel bir fırsat yaratmakta ancak hepsi birbirinden farklı platformlar ve ağır rekabet ile sosyal medyada fark edilmeniz zor olabilir.

Sosyal medyada daha rahat farkedilebilmeniz birkaç önerimizi aşağıda okuyabilirsiniz.

1.Doğru Platform Seçimi:

Yüzlerce sosyal medya uygulaması varken hepsine kayıt olmanız gerektiğini hissedebilirsiniz, ancak bunların hepsi sizin markanız için uygun olmayabilir. Bütün platformlar arasında marka ve ürününüze uygun olanları seçmeniz gerekecektir.

Örnek vermek gerekirse bir fabrikaysanız ve yeni müşteriler arıyorsanız Tumblr sizin için uygun olmayacaktır çünkü hedef kitlesi çoğunlukla yirmili yaşların başında gençlerden oluşuyor, sizin için önemli B2B pazarına LinkedIn ile daha rahat ulaşabilirsiniz.

Eğer her sosyal platformda mükemmel olamayacaksanız, sadece bazılarınızda olmanız size daha çok avantaj sağlayacaktır.


2.Doğru Görsel Kullanımı

Görseller sosyal medya markalaşmanızda önemli bir rol oynamaktadır. Her platformdaki görselleriniz farklı imajlar çiziyorsa bu takipçileriniz tarafından her hesabın başka şirkete ait olduğu düşüncesi yaratabilir. Görsellerinizin platformlar arası tutarlılığa sahip olması kullanıcıların herhangi bir platformdaki hesabı kolaylıkla sizle bağdaştırmasını sağlayacaktır.


3. Sosyal medya kişiliği yaratın

Markanızın kişiliği sosyal medya paylaşımlarınıza yansımalıdır, bunu yapmanın yoluda sosyal medya kişiliği yaratmanızdan geçer. Bütün facebook paylaşımlarınızı, tweetlerinizi, instagram fotoğraflarınızı ve snaplerinizi bu kişiliğe göre planlamanız gerekecektir. Bu kişiliğ yaratırken dikkat edilmesi gereken noktalar markanız, müşterileriniz ve özgünlüktür.

Nasıl lüks araba satan bir marka fiyatını ön plana çıkarmıyorsa sizin sosyal medya kişiliğiniz markanızından ilham almalı ve onunla bütünleşmelidir.

Markanızdan ilham almanın yanısıra hedef kitleniz ile rahatlıkla etkileşime geçebilmeniz için onlar gibi konuşmalısınız. Sonuçta siz onlarla iletişim kurabilmek için sosyal medya kullanıyorsunuz.

Kişiliğinizin en önemli taşlarından birisi özgün olmanız olacaktır. Hedef kitleniz ile etkileşime geçmek için kesinlikle yapmacık olmamalısınız, sizinde onlardan birisi olduğunuzu hissetirmeniz gerekmekte. Yapmacık olmanız size devamlılık sağlamayacağı için geri tepme ihtimali çok yüksektir.


4. Paylaşımlarınızda tutarlı olun

Sektörünüzle alakalı internetten içerik toplayıp paylaşmak, kendi tanıtımınızı yapmanızını yanısıra sektörünüzde uzman olarak tanınmanız için faydalı olacaktır. Twitter, Facebook ve Google+ içerik toplamak için çok güzel yerlerdir bunun yanısıra kolaylıkla blog yazıları, podcastler ve yada diğer içerikleri internette kolayca bulabilirsiniz. Bu noktada çoğu şirket içerikleri bulduktan sonra bir takvime yada plana sahip olmadan çok fazla yada tutarsız paylaşımlar yapmakta.

Bunun sonucunda sosyal medya hesabınız alakasız konulardan oluşan birçok paylaşım yüzünden dağınık olarak gözükebilecektir ki buda sizi otorite yapmaktan ziyade bilinçsiz kullanıcı yapacaktır.

 

 

Pin It on Pinterest