Markalar için sosyal medya önerileri 2

Bir önceki blog yazımızda markanız’ın sosyal medyada daha iyi yerlere gelebilmesi için 4 öneri paylaşmıştık. İlk önerilerimizi beğendiğinizi umuyoruz.


5. Düzenli Paylaşımlar

Hiçbir şey sosyal medya hesaplarınızı düzensiz paylaşımlar kadar kötü etkilemeyecektir.

Kullanıcılarda azalan dikkat süreleri ve sürekli paylaşım yapan markaların yanında eğer haftada düzensiz bir tweet atıyor yada ayda birkaç fotoğraf paylaşıyorsanız sosyal medyada farkedilmeniz neredeyse imkansız olacaktır,

Ancak bunun anlamı KESİNLİKLE günde onlarca paylaşım yapın değildir.

Hedef kitlenizi ve paylaşabileceğiniz içerikleri göz önüne alarak kendinize bir takivm belirleyin ve bu takvimi deneme yanılma yöntemi ile geliştirin. Her sosyal ağda aynı takvimin çalışmayacağını unutmayın. Örneğin Facebook’da günde 1 paylaşım yapmanız 3 paylaşım yapmanızdan etkili olabilir anca Twitter’da tam tersi günde 3 tweet atmanız size fayda sağlayabilir.


6. Etkileşim Yaratın

Sosyal medyanın çift yönlü bir iletişim aracı ve etkileşimin önemi anlatmakla bitmez.

Sosyal medya hesaplarınıza sadece paylaşım yapmak için giriyorsanız sadece kendi kendinize konuşuyorsunuz demektir ve kendi kendinize konuştuğunuz zamanlarda insanların sizi bulması zorlaşacaktır.

Bunu aşmak için sektörünüzle ilgili basit aramalar yaparak insanların mesajlarına cevap yazabilir, tweetlerini retweetleyebilir yada satış yapmadan diğer kullanıcılara yardımcı olabilirsiniz. Bu sayede insanlar sizin sosyal medya hesabınızı daha çok görmüş olacaktır ve yardım edenler genellikle unutulmazlar


7. Sorunlara Cevap Verin

6. maddenin yanısıra markanız için negatif yorumlara ve yada şikayetlere özellikle cevap verin, bu mesajları görmezden gelmeniz tamamen bir saatli bombayı etkinleştirmek olacaktır.

Her kurum sorun yaşar ancak önemli olan bu sorunların ne kadar hızlı bir şekilde çözümlenebileceğidir, bu sebepten bir müşteri sorunla geldiği zaman en kısa sürede içerisinde sorunla ilgili detaylı bilgi ve kendisi ile özel olarak iletişim kurabileceğiniz bilgi isteyin.

Unutmayın eğer müşteri ile siz ilgilenmezseniz büyük ihtimalle rakibiniz ilgilenecektir.


8. Yaptıklarınızın Arkasında Durun

Son olarak en önemli önerilerden birisi, yaptıklarınızın arkasında durun yada açık şekilde özür dileyip yapılacakları paylaşın ama SAKIN görmezden gelmeyin.

Sosyal medyanın, basılı medyadan farkı hiçbir içerik kaybolmaz bu sebepten doğru birşey yaptığınıza eminseniz yaptığınızın arkasında durun ANCAK açık bir şekilde hata yapıldıysa yapılan hatadan dolayı özür dileyin, düzeltmek için neler yapılacağını samimice paylaşın ve düzeltin.

Sosyal medya kullanıcıları herkesin hata yapabileceğini bilirler, bu noktada yaptığınızı kabullenmek size düşündüğünüzden daha çok artı getirecektir, eğer görmezden gelirseniz kullanıcılarınız onları önemsemediğinizi düşünecektir ve bu aynı 7. maddedeki gibi çok tehlikeli bir durum yaratacaktır.


Dilerseniz önerilerimizi denedikten sonra fikirlerinizi Facebook hesabımızdan yada yorumlar kısmından bizimle paylaşabilirsiniz. Eğer önerilerimiz konusunda merak ettikleriniz yada yardımcı olmamızı istediğiniz noktalar varsa sağdaki iletişim formunu kullanabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir