E-Ticarette Kaçınılması Gereken Hatalar

1.Biz yapalım onlar gelir.

Hayır, gelmeyecekler. E-ticaret sitenizi kurmak ve büyütmek zaman, enerji ve çaba gerektirir. Internet Live Stats  sitesine göre şu anda 1.065.362.000’dan fazla web sitesi var. Buna göre siz e-ticaret sitenizi açtığınızda 1.065.362.001 site sizin olacak, bu kadar site arasında insanlar sizi nasıl bulacak?

En iyi siteyi yapıp içini en müthiş ürünler ile doldurmak maalesef kullanıcıların hemen gelmesini sağlamayacaktır.

Bir e-ticaret sitesi açtığınız zaman müthiş bir yolculuğa çıktığınızı ama bu yolculuğun uzun soluklu ve çok çalışma içereceğini bilerek ona göre planlı çalışmanız gerekecektir.


2. Yanlış Hesap Yapılması

Herhangi bir girişimciye en önemli beceri nedir diye sorarsanız, çoğunluğu kesinlike matematik bilgisi diyecektir.

İşletme matematiği çok basit çalışır. Bir işin ne kadar karlı olabileceğini görmek için formül :

Kar= Talep * (Gelir – Gider)

Eğer hesabı yanlış yaparsanız iyi bir talebin olduğu pazarda ucuza satıp gerektiği kadar kar etmeyebilirsiniz, yada kötü bir pazarda az kadar edip çok satmanız gerekebilir.

Basit bir hesap yapmak gerekirse diyelim ki ürününüzü internette arayan 20.000 kullanıcı var. Bu kullanıcılardan yarısının sizi gördüğünü varsayarsak 10.000 kişi yapar. Ortalama olarak %1 dönüşüm oranına sahip olursanız bu 100 satış yapacağınız anlamına gelir. Ortalama sipariş miktarının 100 TL , kar oranının ise %30 olduğunu düşünürsek karınız 3.000 TL civarında olacaktır.

Bu rakamlar sadece bilgilendirme amaçlı, ancak bu hesabı kendi sitenize kolaylıkla uygulayabilirsiniz.


3. Logonuzun olmaması

Bir logo genellikle bir ziyaretçinin ilk gördüğü şeydir ve siteniz hakkında ilk izlenimi sağlar.  Çoğu sistem boşluk doldurmak için logo yerine sitenizin adını yazar ancak bu yeterli izlenimi yaratamaz.

Çoğu kişi hala bir logo yaptırmak için düzgün grafiker bulmasının gerektiğini, o grafikere binlerce lira para harcaması, logo revizyonları ile uğraşması gerektiğini düşünüyor ancak bu doğru değil. Basit bir internet araması ile kolaylıkla ucuza bir grafiker bulabilirsiniz.

Logonun önemini göz ardı etmeyin. Çoğu kişi logonun sitenin tasarımından dahi önemli olduğunu söyleyebilir.


4. Düzgün bir hakkımızda ve iletişim sayfasının olmaması

Çoğu mağaza sahibi hakkında sayfasının satış potansiyelini hafife almaktadır. Kendi site analizinize bir göz atın ve  büyük olasılıkla hakkında sayfanızın en çok ziyaret edilen ilk üç sayfadan birisi olduğunu göreceksiniz. İşte bu sayfanın ziyaretçilere önemli olduğu anlamına gelir.

Düzgün bir hakkımızda ve iletişim sayfası nasıl olmalıdır kısaca özetleyelim.

Hikayeniz: Siz kimsiniz? Bu mağazayı neden açtınız? Ürünlerinizin hikayesi nedir, nasıl yapılıyorlar? Bunlar için ayrıntılı bir hikaye oluşturmanız gerekmez, ancak ziyaretçiler için bir kaç paragraf yararlı bilgi yeterli olacaktır.

Yer Bilgisinin Olmaması: Evet, bir online mağazasınız, ama bu insanlar bir adres görmek istemiyor anlamına gelmez. Birçok ziyaretçi hala nerede bulunduğunuzu, ürünlerinin nereden geleceğini bilmek istiyor. Bir çok kullanıcı bunu güven duymak için istiyor bir kısmıda vergisel yada gümrüksel durumlardan dolayı merak etmekte.

Ücretsiz Mail Adresi: Evet, Gmail güzel bir sistem ama bu iş için kullanılabileceği anlamına gelmiyor. Bir çok mağaza sahibi ücretsiz mail adresi kullanıyor peki sizce bu müşterilere ne diyor?

Kendinize ait uygun bir alan adı bulun ve müşterilerinizin size rahatlıkla ulaşabilmesi için alan adınızın altında mail adresi kullanın. Bu durum müşterilerinizin gözünde sizi daha kurumsal yapacak bu işe ciddiyet verdiğinizi gösterecektir.

Hakkımda ve iletişim sayfalarını müşterilerinize güven vermek için kullanmayı unutmayın.