E-Ticarette Sosyal Medya Hataları

Sosyal medya kanalları e-ticaret siteniz için bulunmaz bir nimet olabilir ancak yapılan hatalar müşterilerinizi kaybetmenize yada potansiyel müşteriler bulmada zorlanmanıza sebep olabilir.

1.Aşırı Reklam Yapılması

Sosyal medya’da yapılan en büyük hatalardan birisi aşırı reklam yapılmasıdır. Öncelikle sosyal medya kanallarının bir reklam platformu olmadığının kabul edilmesi gerekmekte. Televizyon gibi “esir alınmış” kitleye pazarlama bombardımanı yapmamanız gerekmekte.

Adından da yola çıkılabileceği gibi öncelikli hedefiniz sosyal olmak olmalıdır. Öncelikle sosyal medyayı kullanıcılar ile ilişki, marka itibarını inşa etmek ve arzu yaratmak için kullanmanız avantajınıza olacaktır.

Unutmayınki kimse gazeteyi reklamlarına bakmak için almıyor, bilgi edinmek için alıyor.


2. Alakasız Paylaşımlar Yapılması

Sosyal medyayı reklam amaçlı kullanmak hatasından sonra en çok yapılan hata alakasız paylaşımlar yapılmasıdır. Sosyal medya hesaplarınızda sürekli iş veya ürünleriniz hakkında paylaşımlar yapmak her zaman mevcut müşterilerin ilgisini azaltacaktır ancak çok fazla alakasız içerik paylaşımı marka değerini ve şirketinizin itibarını zayıflatabilir. Paylaşacağınız her görselin, videonun yada yazının markanızın bir yansıması olacağını unutmamanız gerekmekte.

Kullanıcıların sizi yada markanızı sevmesi sizinle aynı zevkleri paylaşacağı anlamına gelmemektedir. 


3. Her platformun kullanılması

Bir Facebook sayfasına sahip olmanız gerekmekte. Ve Twitter. Ve YouTube. Ve Pinterest. Ve Instagram. Ve Tumblr. Ve Google+.

Hayır kesinlikle değil.

Markanızın bu kadar fazla sosyal ağda olmasına gerek yok, müşterileriniz aktif olarak kullandığı ve sizin yönetebileceğiniz kadar sosyal ağda olmanız daha sağlıklı olacaktır.

Eğer her sosyal ağ’da sürekli “mükemmel” olamayacaksanız, sadece bazılarınızda olmanız hepsinde averaj kalitede olmanızdan daha çok avantaj sağlayacaktır.


4. Doğru #hashtag kullanılmaması

Daha fazla görünürlük elde etmek için birçok şirket ilgisiz bir hashtag kullanmakta, evet popüler hashtagleri kullanmak markanızın görünürlülüğü arttıracaktır ancak ileride bu sizin markanıza zarar verecektir.

Bunun yerine markanızla alakalı hashtagler kullanmanız sizi herkese değil sadece hedef kitlenizin önüne çıkaracak ve onlarla etkileşim kurmanızı kolaylaştıracaktır.


5. Kullanıcıları dinlememek

Sizin bir sosyal medya hesabınız olmasada müşterilerinizin vardır ve sizin hakkınızda konuşuyor olabilirler. Kullanıcı yorumlarına, mesajlarına cevap vermemek için hiçbir bahaneniz olmamalıdır. İnsanlar sizin hakkınızda konuşuyorlarsa sizinde bu konuşmaya dahil olmanız ve kendi fikirlerinizi belirtmeniz size hem artı puan hemde potansiyel müşteri kazandıracaktır çünkü insanlar önemsendiklerini bilmek isterler.

Sosyal medyanın birinci kuralı dinlemek, etkileşime geçmek ve cevap vermektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir