Sosyal Ajans Bireysel olarak proje, tasarım, yazılım üreten ve geliştiren deneyimli kişilerin bir araya gelmesi ile kurulmuştur.

Vizyonumuz, işinizi geliştirirken tüm online ihtiyaçlarınız için güvenilir bir ortak olmak.
Misyonumuz düşük giriş maliyetli sistemler ve yenilikçi şirket politikalarımız sayesinde şirketlere her adımda destek olmak.

Mail Listesi

Title Image

Bilmeniz Gereken 5 Önemli Instagram İstatistiği

Instagram, 600 milyondan fazla aktif kullanıcısıyla büyümeye devam ediyor. İşletmeler, Instagram’da var olmanın önemini fark etti ve paylaşımlarından bütün verimi almak istiyorlar. Ama nasıl?

Birkaç sosyal medya yöneticisi, Instagram’a ne zaman ve nasıl paylaşım yapılacağını ve hatta kimlerin hedefleneceğini bilmekte. Fakat etkili yöneticiler, daha az bilinen Instagram istatistiklerini araştırıp ve kullanıp, bunun ötesine geçerler.

Başlamanız için, Instagram hesabınızı optimize etmeye ve bu uygulamayı sosyal medya pazarlama stratejiniz içinde daha önemli hale getirmeye yardımcı olacak beş Instagram istatistiği aşağıdadır.

1.Instagram’daki Hashtag’ların %70’i Markalı

Hashtag’siz sosyal medya pazarlama durumunu hayal edebiliyor musunuz? Sadece hashtaglar sosyal medya kullanıcılarının içeriği organize etmesine ve kategorilere ayırmasına yardımcı değil, aynı zamanda günümüzün en iyi pazarlama kampanyalarının arkasındaki itici güçlerden biridir.

Hashtaglar, çevrimiçi ve çevrimdışı günlük konuşmalardan, TV reklamlarına ve reklam panolarına kadar her yerde bulunur. Böylelikle içerik keşif ve optimizasyonuna yardımcı olur. Markalar, kullanıcı tarafından oluşturulan kampanyalara olan bağımlılıklarını arttırdıkça, hashtagler Instagram içeriğinin edinilmesi ve tanıtımı için önemli olmaya devam ediyor.

Simply Measured‘ün yaptığı  bir araştırmaya göre, Instagram’daki geçen seneki hashtaglerde, marka paylaşımı başına 2.5 hashtag değerine eşit olan 5,596 hashtag bulunmaktaydı. En çok kullanılan hashtag’lardan, 10’undan 7’si markalıydı.

Bir kampanyayı başlatmanın en iyi yollarından biri, markalı bir hashtag yardımı ile yapılabilir. Markalı bir hashtag, işletme veya pazarlama kampanyanıza özeldir. Nike’ın bu popüler örneği gibi, şirketinizin veya ürününüzün adı veya şirketinizin etiket hattı kadar basit olabilir.

https://www.instagram.com/p/BJaeXV6DSBK/

 

2. Instagram’daki Yazıların %50’si emoji içeriyor.

Hiç şüphe yok ki Instagram, baştan sona görsel bir platformdur. Aslında başlıkları ve yorumları bile, metoda yönelik bölümler emoji yoluyla görüntüler. iOS ve Android klavyelerinden gelen destek sayesinde, Instagram’daki altyazıların ve yorumların yaklaşık% 50’si en az bir emoji içeriyor.

Emojiler, basit bir gülen suratın veya ikonun ötesine geçerek bir duygu görüntüler. Artık seçim yapabileceğiniz kabaca 1,850 farklı emoji seçeneği var ve giderek artmakta. Bu küçük dijital görüntüler veya simgeler bir fikir veya duygu ifade etmek için rahatlıkla kullanılabilir.

Staples’ın bu paylaşımı buna güzel bir örnek olabilir.

En sık kullanılan emoji, (bu yazı esnasında) yarım milyon kez paylaşılan tek kırmızı kalptir. Listede bir miktar pozitiflik var. İlk beş emojiden dördü pozitif suratlar yüzündendir. Üst 20’ye bakarsanız, yarısı gülen suratlar olur. Ancak sadece üst noktaların tadını çıkaran suratlar değil; kalpler, öpücükler ve olumlu el hareketleri de oldukça iyi sıralanır. Bu, insanların olumlu düşünceleri ifade etmek için Instagram’ı sıklıkla kullandıklarına inanmamızı sağlıyor.

Bu durum pazarlamacılar için ne anlama geliyor?

View this post on Instagram

?+?=?

A post shared by Baskin-Robbins (@baskinrobbins) on

Emojiler bir pazarlama eğiliminden ibaret değil; sosyal dinleme stratejilerinize başka bir unsur ekleyebilirler. Bir yorumun olumlu ya da olumsuz olup olmadığından emin değil misiniz? Doğru emoji pazarlama stratejisi, duygu boşluklarını doldurmaya yardımcı olabilir. Etkileşim her zaman içerikle birlikte gelmez ve emojiler, hayranların paylaştıkları şeyden biraz daha fazla fikir verebilmenize yardımcı olabilir.

3. Kitle Pazartesi ve Perşembe günleri daha çok etkileşime geçer.

İnternet, sosyal ağlar için en iyi yayınlanma zamanını bildiklerini iddia eden çalışmalarla doludur. Karmaşayı en aza indirmeye yardımcı olmak için CoSchedule en iyi veriyi topladı ve Instagram kullanıcılarının pazartesileri ve perşembe günleri saat 2:00, 8:00 –9:00 ve 17:00 saatlerinde daha meşgul olduğunu buldu.

Eğer Instagram etkileşimi arıyorsanız, akşamüstü 3 ile 4 arasında paylaşım yapmaktan kaçınmak isteyebilirsiniz. Bu zaman dilimi için sağlanan herhangi bir veri yoktu; sadece “hafif bir aktivite düşüşü var”.

Bu günler ve saatler büyük olasılıkla endüstriye ve bireysel kitleye göre değişir. Ancak bu veriler size başlamak için bir bilgi verebilir. Farklı gönderim gün ve saatleriyle etkileşimi ölçmek için Instagram analizinizi izlemenizi öneririz. Ardından, içeriğiniz ve kitleniz için en iyi olanı göreceksiniz.

4. En başarılı paylaşımlarının %65’i ürün içeriyor

Instagram’a ne yükleneceğine gelince, hemen reaksiyonunuz muhtemelen ürünlerinizdir. Doğru geliyor mu? Instagram kullanıcıları kesinlikle böyle düşünüyor gibi görünüyor. L2’den yapılan araştırma, Instagram’da en iyi performans gösteren marka paylaşımlarının % 65’inin ürünler olduğunu buldu.

Ancak, içerik stratejinizi ürünlerinizi her yayında öne çıkaracak şekilde değiştirmeden önce, göz önünde bulundurmanız gereken birkaç nokta var.

  1. 80/20 Kuralı: Her ne kadar bu kural pazarlama stratejinizin her yönüne uygulanabilse de, bu durumda içerik oluşturma üzerine odaklanıyoruz. 80/20 kuralına göre içeriğinizin yaklaşık% 80’i kitlenizi eğitmek, aydınlatmak ve ilgi çekici hale getirmeye odaklanmalıdır ve yalnızca% 20’lik bölüm kendi tanıtımını yapmalıdır.
  2. Yüzleri dahil edin: Tüm resimlerinizin bağımsız ürünleri içermesi gerekmez. Resimlerinizden bazıları yüzleri içermelidir. Bu yüz özellikli Instagram fotoğrafları, olmadan olanlardan % 38 daha fazla beğeniyle karşı karşıya.
  3. Bir hikaye anlatmak için carousel reklamları kullanın: Carousel reklamlar, ürünlerinizi tanıtacak başka bir araç sunarken, markanızın anlatımını vurgulamak için mükemmel bir fırsat da sağlar. Ürününüzün tek bir resmi yayınlamak yerine, kitlenizi yakalayan ve konsept oluşturan bir dizi oluşturun.

Ürün odaklı paylaşımlar için bir ilham almanız mı gerekiyor? Hindistan’ın en çok satan meyve suları markası Frooti’ye bakın. Markanın Instagram profili, ürününün eğlenceli, yaratıcı ve cesur renk dolu paylaşımlarıyla doludur.

 

 

5. En çok kullanılan filtre Clarendon

Instagram’dan seçebileceğiniz 40 benzersiz filtre var, ancak yalnızca birisi 119 ülkedeki kullanıcıların kalbini yakaladı: Clarendon. Şaşırtıcı değil mi? Caneva’ya göre Clarendon listenin başında, muhtemelen çok amaçlı bir filtre olduğu için. Gölgeleri aydınlatır, vurgular ve yoğunlaştırır. Diğer sebep? Tembellik. Normal seçenekten sonra genellikle varsayılan filtredir.

Pin It on Pinterest